19.11.2019 09:20

Výjezd do Polska listopad 2019

Neděle 3.listopadu

Vylezli jsme z vlaku který měl modrou barvu. Pan průvodce byl moc hodný

a pomohl nám s kuframa a procházeli jsme se po městě Krakow. Procházeli jsme různými uličkami. Přes různá náměstíčka po celém městě byli holubi. Obcházeli jsme hrad Wawel, který měl nádherné přenáherné hradby. Po chvíli kochání jsme na tento hrad vylezli a kochali se nahoře. Hrad měl nádherné nádvoříčko které bylo udržované a lítali tam ptáčci. Prohlídli jsme si taky katedrálu která byla zabudovaná do komplexu hradu. Tu jsme si bohužel neprohlídli vevnitř. Po tomhle všem ale přišel zvrat který nám trochu znepříjemnil den. ČEKÁNÍ!!Čekali jsme na letišti (tam jsme se též dopravili vlakem) to bylo veliké čekání. Údajně jsme měli čekat tak tři hodiny to se ale protáhlo až na čtyři hodiny. A to pořád nebylo všechno. Od letiště jsme odjeli microbusem za kterým byl připnutý modrý vozíček na kufry. Po hodině jízdy jsme se zastavili na benzínce kde nám oznámili že podle zákona si musí řidič dát pauzu a to pauzu třičtvrtě-hodinovou. Tak přišlo další čekání to bylo taky hrozné měl jsem hlad tak jsem si dal salám paprikáš od firmy která nebyla Babišova na to si dávejte pozor (to nikoho nezajímá). Momentálně to píšu za jízdy v autobuse a je přesně 17:02.

Prokop Nierostek

Pondělí 4.listopadu

Šli jsme poprvé do polské školy. Tam jsme se seznámili jsme se s místními žáky a učiteli. Dostali jsme dárky. Potom jsme šli na menší procházku. Po procházce jsme se vrátili do školy aby jsme se přepravili ke starostovi Staszowa. Vyrazili jsme na radnici. Tam nás přivítal starosta. Sedli jsme si do síně kde jsme si připadali jako úspěšní politici. Starosta nám dal další dárky. Vyfotili jsme se a šli jsme zpátky do školy. Tam jsme si dali oběd. Po obědě jsme si odpočinuli. Poté jsme šli na o něco větší procházku. Kde nám vyprávěli o legendách Staszowa. Když jsme vyrazili tak pršelo. A Radek neměl bundu. Cestou mu polská paní učitelka půjčila "raincoat" a on si "raincoat" sundal asi po deseti minutách. Večer jsme šli ještě spolu s Prokopovou a Radkovou rodinou na kuželky.

Po kuželkách jsme šli na pizzu a Radkova a Prokopova rodina šla taky na pizzu ale do jiné pizzerie.

Vít Špilar

Úterý 5.listopadu

Sešli jsme se ve škole. Poté jsme šli ven do autobusu a jeli jsme na hrad . A ten se rekonstruoval do lepšího stavu . Ukazoval nám pán jak je to hezké . Když jsme skončili tak sme mohli si něco koupit . Já sem si koupil šavli a magnetu. Pak jsme vyrazili do autubusu. A jel jsme do muzea ozdobiček . Paní nám ukazovala jak se vyrábí a ozdobují. Zrovna přišel pán a udělal jednu obrovskou kouli. My jsme z vykulenýma očima koukali (óóó). Pak jsme šli kde se zdobí, museli jsme bejt ticho. Když to skončilo tak jsme každej jednu ozdobili a moje spadla na zem paní učitelka s polské školy rozpoutala střípkovou válku . Taky jsme si něco mohli koupit jednu ozdobičku. Já jsem koupil ozdobičku pro bráchu. A zase jsme rozpoutali válku střípek. Kuba jakej ubytovával Prokopa tak toho měl nejvíc na hlavě . Když každej si něco uděla, tak jsme šli na autobus přijeli jsme do školy přibližně v 17:30 pro nás přijeli ty rodiny u kterých jsme bydleli.

Radek Němec

Středa 6.listopadu

Ráno jsme vstali, nasnídali se a vyjeli jsme. Jeli jsme a zastavili na benzínové pumpě a tam si dali hot dog. Jeli jsme do GoJump park trampolín a tam jsem s Olou 2 hodiny skákala. Když jsme skončili tak nám koupili kuličkovou zmrzlinu a jeli jsme na oběd do KFC s Oliným bratrem. Bylo to super. Když jsme odjížděli stavili jsme se u něj. Pak už jsme jeli domů. Jeli jsme dlouho (asi 2 hodiny). Když jsme ''konečně'' přijeli tak jsme si s Olou celý večer hráli a pak jsme šli spát.

Verča Eichlerová

Čtvrtek 7.listopadu

Ráno jsme dojeli do školy a tam jsme začali připravovat stůl of Czechia. Na stůl of Czechia jsme připravili Krtečka,Boba a Bobka, perníkovou chaloupku, Františka z Kouzelné školky, pardubický perník,perník, českou vlajku. Dresy českých týmů. Pata. Knížku Pejsek a kočička.

Také jsme viděli dlouhé představení. Pak byla obrovská hostina. Jeli jsme na výlet s rodinama u kterých jsme spali.

Prokop a Vítek

PÁTEK

Ráno jsme vstali, nasnídali se a vyjeli. Jeli jsme ke škole kde čekal autobus a paní učitelky. Když jsme se rozloučili tak jsme naložili kufry, nastoupili a jeli jsme. Jeli jsme na letiště do Krakówa. Z letiště jsme jeli vlakem na vlakové nádraží a tam šli na pizzu. Naobědvali jsme se a šli na náměstí do Polského Historik parku. Tam bylo všechno postavené z Lega. Dostali jsme k tomu takový papír na kterém byly obrázky postaviček které máme hledat na různých stavbách a byly tam i nějaké úkoly. Když jsme si vše prošli a dodělali papír tak jsme šli do takové místnosti ve které byla spousta Lega a stoly s destičkami a mohli jsme si stavět jak a co chceme. Byla to celkem zábava ale pak nám končilo předplatné a museli jsme jít. Šli jsme na výstavu figurín slavných osob (každý si udělal selfie skoro se všemi). Od oběda už nám celkem vyhládlo a šli jsme na večeři ( už bylo půl sedmé). Šli jsme do KFC. Najedli jsme se ale ještě nám do odjezdu zbývaly 2 hodiny a 34 minut. Čekali jsme a dočkali, vyrazili jsme na vlak a v něm se zabydleli. Pak jsme už šli spát (po tak náročném dni jsme se všichni těšili). Ráno kolem šesté nás probudili a začali jsme se balit. Když jsme dojeli tak na nás už čekali rodiče (na někoho). Přivítali se a jeli jsme domů.

Verča

—————

ZŠ Bodláka a Pampelišky, o.p.s.

Ředitelství školy a 1. stupeň:
Veliš 40, 507 21 Veliš

2. stupeň:
Robousy 41, 506 01 Jičín

493 773 611, 605 960 279

------------------
více v sekci O NÁS / KONTAKT

Naše škola je aktuálně zapojena v těchto projektech:

ADOPCE AFRICKÝCH DĚTÍ

DRBÁRNA

VTIPY O NÁS (o škole)

POŠKOLA S BODLÁKEM

víceméně pravidelné setkávání nad vším, co se týká vzdělávání, výchovy, motivace...